Lampy Faro

Faro

Carlos López, człowiek o skromnym pochodzeniu, rozpoczął swoją działalność od sprzedaży baterii Jupiter w sklepie o powierzchni 10 metrów kwadratowych w Barcelonie w 1940 r.

Wkrótce dodał oprawy oświetleniowe do swojego biznesu, aby pomóc przyjacielowi, który specjalizował się w montażu tych lamp. Zadaniem założyciela było ich sfotografowanie i podróżowanie po całej Hiszpanii, aby je sprzedać. Jego charyzma sprawiła, że ta praca stała się głównym źródłem dochodu i szybko się opłaciła.

Jego wielki sukces w sprzedaży lamp narożnych doprowadził go do założenia firmy LOREFAR w 1951 roku. Pierwsze litery nazwisk Lopeza i nazwiska jego żony Orejudo wraz ze słowem „Faro” złożyły się na nazwę rodzinnej firmy.

Odwaga i duch przedsiębiorczości są przekazywane z ojca do syna, w 1970 r. Carlos López Orejudo, syn rodziny, dołącza do firmy, kierując się najlepszą radą ojca: bądź odważny, przedsiębiorczy i nigdy się nie poddawaj.

Mimo tej sytuacji Carlos López Orejudo pamięta radę ojca i postanawia zaryzykować. Wsiada do samolotu lecącego do Hongkongu wyłącznie w celu przedefiniowania biznesu poprzez rozszerzenie asortymentu produktów. W ten sposób udaje mu się wzmocnić firmę, a Faro staje się również pierwszym importerem wentylatorów sufitowych w Hiszpanii. W tej nowej fazie firma nadal się rozwija i staje się hiszpańskim ekspertem w dziedzinie oświetlenia i wentylacji.

W 1991 roku Carlos Martí, bliski przyjaciel Carlosa Lópeza Orejudo, dołącza do Faro jako dyrektor generalny i rozpoczyna pierwszy eksport na rynek francuski, co jest wielkim sukcesem. Firma poszerza swoje horyzonty i przenosi się do przestronnego budynku o powierzchni 1200 m2 w Santa Eulalia, w którym pracuje już 12 pracowników.

W 2000 roku, firma inicjuje poważną zmianę kierunku biznesowego, aby wyróżnić markę. Jej wizja ewoluuje od importera do projektanta własnych modeli, kładąc nacisk na kreatywność i jakość projektu. Rozszerza również swoją ekspansję międzynarodową, rozpoczynając pierwszy eksport do Włoch i innych krajów europejskich.

Rok 2011 staje się wichrem emocji. Zakup BioscaBotey, jednej z najbardziej charakterystycznych i tradycyjnych marek oświetleniowych w Katalonii, pozwoli Faro Barcelona zbliżyć się do potencjalnych klientów końcowych i stworzyć synergie, które zwiększą i ulepszą jej działalność.

W 2015 roku, Faro Barcelona przechodzi ewolucję i wzrost, który jest tak znaczący, że zmusza markę do wymyślenia się na nowo. Nowy wizerunek ma lepiej wyrażać obecną tożsamość: dynamizm, świeżość, dostępność, kreatywność i dobre samopoczucie.

Obecnie zespół Faro Barcelona to ponad 100 pasjonatów, a marka działa w ponad 110 krajach na całym świecie. W ostatnich latach marka otrzymała wiele nagród, w tym dwie nagrody Red Dot, nagrodę IF Design Award, trzy nagrody German Design Awards i jedną nagrodę Green Product Award. Marka obecna jest już w salonach zlokalizowanych w ważnych miastach takich jak Madryt, Barcelona, Mediolan, Londyn czy Tokio.

Каталог товарів Faro

Хіти продажу Faro